5 juni 1977: Aad Mansveld naar Feyenoord

Aad Mansveld gaat naar Feyenoord. Een opvallende transfer, Mansveld is immers niet meer de jongste. Het deert de Hagenees allerminst.  ...

Aad Mansveld gaat naar Feyenoord. Een opvallende transfer, Mansveld is immers niet meer de jongste. Het deert de Hagenees allerminst. 


FC Den Haag tegen Ajax 1-0, v.l.n.r. Bres, Mansveld en Van Leeuwen omhelzen elka…

Aad Mansveld maakt bepaald niet de indruk onder dergelijke 'reacties' gebukt te gaan. Het blijkt ook zonneklaar  uit zijn woorden. "Het zal me zo een zorg zijn - dat er bij de spelers van Feyenoord onbegrip heerst. Ik lig er niet wakker van. Ik denk maar bij mezelf: 'jongens,' zullen jullie voetballen als je mijn leeftijd hebt.

En wat die  andere reacties betreft, ach, daar komt een hoop jaloezie bij. Het zijn typisch uitlatingen van spelers, die het in het topvoetbal niet meer kunnen bijbenen en die de stap terug naar een eerste divisieclub hebben moeten maken. Zo gaat dat in het algemeen met spelers van boven de dertig." 

Mansveld was zelf al akkoord met Feyenoord. Maar de onderhandelingen tussen de beide clubs verliepen moeizamer dan verwacht. Uiteindelijk werd Mansveld voor 250.000 gulden overgenomen door Feyenoord.

Het zal me zo een zorg zijn - dat er bij de spelers van Feyenoord onbegrip heerst. Ik lig er niet wakker van

23 jaar
Mansveld voetbalde 23 jaar voor ADO den Haag. Nooit veranderde Mansveld van club. Al op zijn negende speelde hij voor de club met het embleem van de ooievaar. Mansveld ruilt Den Haag in voor Rotterdam. Een gevoelige overstap.

Ook binnen de spelersgroep van Feyenoord zijn de geluiden over Mansveld niet bovenmatig positief. Aad zou te oud zijn. "Ik besef dat mijn overgang niet makkelijk zal zijn" zegt Mansveld. "Ik heb natuurlijk 23 jaar voor Den Haag gevoetbald. Wat dat betreft zal ik wel aanpassingsmoeilijkheden krijgen."



Routinier
Het klinkt alsof Aad een contract tekent bij Fc Abudabi, maar hij gaat toch echt maar een half uur zuidelijker voetballen. Mansveld weet echter maar al te goed waarom hij ondanks zijn 32 jaar is aangetrokken door Feyenoord. "Ik beschik natuurlijk over veel routine. Feyenoord heeft me vooral om die reden aangetrokken. De club is natuurlijk de laatste jaren wat weggezakt. Naar mijn idee zoekt Feyenoord naar routiniers om het verloren terrein te heroveren".

Bron: Nationaal Archief, Vrije Volk

COMMENTS

Naam

1977,24,Beeldspraak,13,Blog,8,Buiten de 16,7,Cruyff,1,Dossier Doping,3,Event,1,Flets oranje,1,Historisch,12,Jaaroverzicht,105,Maandoverzicht,13,Motorsport,3,Mundial78,3,Sporters,29,Sporthistorie,81,Sportkroniek,16,Sportvandaag,162,Tennis,1,Thema,2,Top 5,24,Uitgelicht,200,Video,9,Voetbal,4,Wieiswie,6,Wielrennen,3,Winterspelen,3,Zomerspelen,4,
ltr
item
De Sportkroniek: 5 juni 1977: Aad Mansveld naar Feyenoord
5 juni 1977: Aad Mansveld naar Feyenoord
https://afbeeldingen.gahetna.nl/naa/thumb/500x500/641ff550-bbc1-00ea-9a60-730cc09c180b.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2peLXqJDKHbvV7fRHOrJuA9T6gHsQ2XI2uqd-9aUCcaKscPwUrB4H2xVgJKBf31vVXV-DUkKCav5GFog7H5-IgFv714r1lTa9ebjPhCFfpaxTARnHiNH8q1Ue31vxQy5JBThe6OerwN8/s72-c/Schermafbeelding+2016-06-02+om+21.50.24.png
De Sportkroniek
https://sportkroniek.blogspot.com/2017/06/5-juni-1977-aad-mansveld-naar-feyenoord.html
https://sportkroniek.blogspot.com/
https://sportkroniek.blogspot.com/
https://sportkroniek.blogspot.com/2017/06/5-juni-1977-aad-mansveld-naar-feyenoord.html
true
8020312625419342388
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy